Liebster Blog Award #2

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)


Być może zastanawia was fakt, że całkiem niedawno robiłam już ten tag, jakim jest Liebster Blog Award i dziś przychodzę do was z nim ponownie. Ale o to możecie tylko obwiniać Zuzę z bloga Ogród Książek która mnie do niego nominowała. Dziękuję Ci Zuza, gdyż czuję się niezwykle zaszczycona tą nominacją, która dała mi niesamowicie dużo radości i energii, by pozostać i tworzyć tego bloga z jeszcze większym zapałem.


I okazja dzięki której postanowiłam go dla was wykonać już dziś - w piątek wybił mi pierwszy 1000 wyświetleń, który to zawdzięczam właśnie wam! :) Dziękuję serdecznie :) To niezwykle motywujące ;)

Mam przed sobą nie lada wyzwanie, bo pytania są trudne. Jednak postaram się im sprostać. Zaczynajmy!

1. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu Twoja biblioteczka nagle staje w płomieniach. Zdążysz ocalić tylko jedną książkę. Którą uratujesz?

Odpukać, aby taka sytuacja nie miała miejsca. Łamiesz mi serduszko tym pytaniem i nie mam pojęcia co powiedzieć. A raczej - którą książkę wybrać... Wybrałabym Czas Żniw Samanthy Shannon, ale że na razie jest ona u Sary z bloga KultuSarnie, i książka jest bezpieczna (mam nadzieję :D) więc nie muszę się o nią martwić. Więc mój wybór padłby na Mechanicznego anioła Cassandry Clare lub Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Stiega Larssona, która to rozpoczęła moją przygodę z czytaniem i gromadzeniem książek. Ale prawdopodobnie książka Pani Clare, bo leży na wierzchu. A w miarę możliwości ratowałabym obie.

2. Dostajesz szansę na prawdziwe spotkanie ze swoim ulubionym bohaterem książkowym. Co wybierzesz - szaloną przygodę czy romantyczną randkę w jego towarzystwie?


Tak samo jak wybór książki okazuje się być ciężkim wyborem, tak wybranie ukochanego bohatera książkowego wcale nie jest lepsze. Jest ich niesamowicie duża ilość: Will Herondale i James Carstairs z Diabelskich Maszyn, Dhiren i Kishan z Klątwy tygrysa, Augustus Waters z Gwiazd naszych wina, Sherlock Holmes, Magnus Bane, Alec, Jace i Simon z Darów Anioła. Lecz chyba wybrałabym szaloną przygodę z Willem (choć to Jem jest moim mężem) i razem zabijalibyśmy demony. Lub przygoda z Renem z Klątwy tygrysa, mnóstwo niebezpieczeństw i pewnie bym nie przeżyła, ale to dzięki tym książkom pokochałam Indie i bardzo chciałabym się tam kiedyś wybrać. To naprawdę ciężki wybór.

3. Wracasz do domu z niejasnym przeczuciem, że coś jest nie tak... Zamek w drzwiach był przekręcony tylko raz, chociaż Ty zawsze przekręcasz go dwa razy, a w jednym z pokoi pali się światło (na pewno zgasiłaś/łeś je przed wyjściem)... Co robisz? Odważnie wkraczasz do środka i sam(a) mierzysz się z tym, co na Ciebie czeka czy wzywasz na pomoc którąś z książkowych postaci? Którą i dlaczego?

Hm...Nie należę raczej do osób odważnych, a mając możliwość wezwania postaci z książki... Dlaczego nie miałabym wykorzystać takiej okazji i razem z tą postacią pokonać zło? Tak, będzie to postać męska, nie jesteście zdziwieni :) Poprosiłabym o zgrany duet parabatai - Willa i Jema, bo ich uwielbiam, to tak bardzo oczywiste :) Być może Will oczaruje tego złoczyńcę samym tylko swym urokiem, kto wie? ;)

4. Mówi się, że rodziny się nie wybiera, ale gdybyś miał(a) stworzyć sobie taką książkową rodzinę, kto by się w niej znalazł i dlaczego? Rodzice, rodzeństwo, mąż/żona, dzieci, a może jakiś domowy zwierz? Jakie postaci z książek chciał(a)byś obsadzić w tych rolach?


tata:     Henry Branwell z Diabelskich Maszyn - lekko niezdarny, lecz to wprawia mnie tylko w dobry humor, niedoceniany, ale potrafi naprawić każde urządzenie, złota rączka w domu musi być :)
mama: Rosie z Love Rosie - była świetną mamą dla Katie :)
siostra: Cinder z Sagi księżycowej - bo od zawsze lubiłam baśń o Kopciuszku
brat:     Mikael Blomkvist  z serii  Millenium- bo choć starszy brat to niekiedy utrapienie, to on akurat jest utrapienie razy 2, ale był dobrym bratem :)
mąż:    James Cairstairs z Diabelskich Maszyn- czy muszę tłumaczyć ten wybór? :) 
syn:     Simor Spier z Simon oraz inni homo sapiens - nie wiem dlaczego, może po prostu dlatego, że go uwielbiam
córka: Liesel ze Złodziejki książek - razem byśmy czytały książki i je sobie polecały :)

5. Pies właśnie zeżarł Twoją książkę. Wciąż jeszcze oblizuje się ze smakiem, a wokół w kałużach ze śliny leżą na wpół przeżute strzępy papieru. Trudno nawet rozpoznać, jaką lekturę w ten sposób przetrawił, ale masz nadzieję, że to... (Której książki ze swoich zbiorów byłoby Ci najmniej żal w takiej sytuacji?)


Być może część z was się na mnie obrazi za tytuł, który podam, ale nie każdemu podoba się to samo. I po przeczytaniu tego pytania tytuł od razu wypowiedziałam, bez zastanowienia. Książka, którą wiele osób tak bardzo wychwalało, rozpływało się nad jej wspaniałością, cudownością i wiele osób popadało w płacz i czyniła z nich rozbite emocjonalnie osoby. Kto się domyślił - łapka w górę :) Chodzi mi o... "Hopeless" Colleen Hoover, która w moich oczach okazała się tak jak wskazuje sam tytuł: beznadziejna. Nie bijcie mnie. Mam nadzieję, że chociaż psu smakowała :D

6. Jak wyglądałby Twój idealny wieczór z książką?


Cóż, wygodnie siedząc lub leżąc w łóżku w letni wieczór, z kawką, kilkoma waflami i kocyk. Tylko ja i moje książki. Nikt by mi nie przeszkadzał, tak byłoby cudownie. Chciałabym też nie czuć głody i zmęczenia, czy bólu spowodowanego zbyt długim przebywaniem w jednej pozie. Się rozmarzyłam :)
Zbyt idealna to wizja. :)

7. Czy wyobrażasz sobie świat bez tradycyjnych, drukowanych książek?


Ciężko jest mi to sobie wyobrazić. Tak jak zakończenie Mody na sukces. Moja wyobraźnia nie wybiega aż tak daleko. Lubię dotyk papieru i zapach książek, nie, to niemożliwe.

8. Na jeden dzień możesz wcielić się w rolę jakiejś postaci literackiej - kogo wybierasz i dlaczego?


Te pytania są idealne, że nie wiem, jak na nie odpowiedzieć. Nie mam pojęcia kim chciałabym być.
I chyba chciałabym być Sherlockiem Holmesem. Dlaczego? Bo był niezwykle inteligentną osobą, potrafiącą zauważyć każdy najmniejszy nawet szczegół. Choć moje zainteresowanie jego osobą wzrosło w dużej mierze przez serial, to miałam też przyjemność przeczytania kilka opowieści o słynnym detektywie. A poza tym, uwielbiam zagadki :)

9. Ktoś chce Ci podarować nietypowy prezent: masz do wyboru milion dolarów albo darmowe książki bez żadnych ograniczeń - na co się decydujesz?


Darmowe książki bez ograniczeń. Pomyślcie tylko, mogłabym mieć tyle książek, ile tylko dusza zapragnie. I przeczytałabym je pewnie w przyszłych dziesięciu wcieleniach, bo tyle bym ich miała, że nie dałabym rady ich wszystkich przeczytać :p Prawdopodobnie nie mogłabym też wejść do domu, książki byłyby wszędzie.

10. Czy masz jakieś motto życiowe? Jeśli tak, pochwal się nim :)


Mam. Ciągle powtarzam sobie kilka rzeczy. A przede wszystkim to, że nie wszyscy muszą mnie kochać, nie mam obowiązku być idealna. Nikt nie jest idealny. Jeśli ktoś mnie nie lubi, to nie ma sensu przekonywać tego ktosia, że jestem inną osobą niż na prawdę. W końcu znajdzie się ktoś, kto doceni moje prawdziwe 'ja'. I jeśli ktoś nie chce o czymś powiedzieć, to nie należy naciskać. Jeżeli zechce to prędzej lub później opowie. 

11. Czym się zajmujesz, kiedy nie czytasz?


Pewnie nie wiecie, ale mieszkam na wsi. W średnio dużym gospodarstwie. Jeżeli nie czytam, to głównie pomagam rodzicom - a latem jest całkiem sporo obowiązków, albo tracę czas w internecie. Czasem gram w gry, zdarza mi się sprzątać.A w internecie dosyć często czytam lub oglądam recenzje albo poszukuję nowych książek. Ewentualnie piszę ze znajomymi, z którymi kontakt mi się nieco urwał lub jest utrudniony.

Tak wiem, że należało nominować 11 osób, ale ja...nie wiem, nie znam się i nie orientuję się :p Także ten, no, ja nominuję mniejszą ilość.

Oto lista nominowanych:
1. Czytanie - powód by oddychać
2. Ola z bloga Varietas delectat
3. Kasia z "Ludzie mówią, że życie to jest to, ale ja wolę sobie poczytać" Cycero
4. Uwielbiam litery
5. Czytelnia Patrycji

Pytania dla was:

1. Jaką książkę najchętniej wzięłabyś ze sobą do grobu? (tak, wiem, że to nie jest optymalne miejsce do czytania)

2. Książka, w którą chciałaś ciskać piorunami po przeczytaniu?

3. Jaka książka pozytywnie cię zaskoczyła?

4. Pochwal się tytułami kilku piosenek (maksymalnie 5), których ostatnio najczęściej słuchasz :)

5. Co ci się najbardziej podoba w blogowaniu?

6. Jakimś cudem ginie twoja ukochana książka. Co robisz? Szukasz jej wszędzie, dociekasz, kto mógł ją pożyczyć czy postanawiasz zakupić nowy egzemplarz?

7. Masz możliwość wskrzeszenia jednej postaci książkowej. Kto to będzie?

8. Wolisz kupowanie książek czy wolisz wypożyczać je z biblioteki?

9. W jakim książkowym świecie chciałabyś żyć?

10. Jaką książkę chciałabyś wszystkim szczególnie polecić?

11. Jak na Twoją pasję czytania reaguje twoje najbliższe otoczenie? Wspierają Cię i przychodzą z prośbą o doradzenie im książek do przeczytania czy nie rozumieją twojego hobby i krytykują? :)

Jeszcze raz pragnę wam podziękować za ten pierwszy 1000 wyświetleń. Wiem, że może w waszych oczach nie ma się czym ekscytować, ale dla mnie jest to ogromna radość i wiele znaczy. I oczywiście pragnę więcej, taka jestem zachłanna. A tak na serio, to tak na prawdę dzięki temu, że mogę obserwować, że ktoś czyta moje wypociny i że się to podoba, że ktoś postanawia sięgnąć po poleconą przeze mnie powieść niezmiernie motywuje. Dla was to kilka minut, a dla mnie znaczy to tak wiele. Za to wam pragnę z całego serduszka podziękować. Nie macie pojęcia, jak szczęśliwą osobą jestem dzięki każdemu komentarzowi.

Zaczytanej niedzieli wam życzę :) i całego tygodnia też :)


Udostępnij ten wpis

14 komentarzy :

  1. Dziękuję bardzo za nominację :D Powiem Ci szczerze, że dostałaś fantastyczne pytania :D Równie świetne były Twoje odpowiedzi :D
    Szkoda tylko, że nie dałas mi pytania, jaką postać książkową chciałabym zmaterializować, wtedy mogłabym znów sobie pogadać o Jace'ie z "Darów anioła", chociaż pogadac bym sobie mogła <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, żebyś nie wywołała wilka z lasu :p zapytam jeszcze kiedyś o to :D i chociaż Jace'a aż tak bardzo nie wielbię tak jak chłopców z Diabelskich Maszyn, to jednak rozumiem te uczucia ;)
      a pytanko sobie zachowam na inny raz ;)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację. Zazdroszczę Ci tego pytania o rodzinę książkową. Wyboru męża nie musisz tłumaczyć, doskonale rozumiem o co chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyżby też #teamJem? :D a to pytanko może się gdzieś jeszcze pojawić, ale naprawdę to okrutnie trudne pytanie :D

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za nominację, jest mi bardzo miło :) Twoje odpowiedzi są bardzo interesujące, szczególnie zgadzam się z tym co napisałaś o idealnym wieczorze z książką i też ie wyobrażam sobie świata bez książek papierowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piąteczka ;) te pytania były tak bardzo świetne, a jak przyszło co do czego, to ciężko udzielić odpowiedzi :D

      Usuń
  4. Dzięki za nominację :)Twój tag wyszedł świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałaś wspaniałe, bardzo kreatywne pytania i świetnie sobie z nimi poradziłaś! Ja też chyba uratowałabym Czas Żniw, uwielbiam tę serię! Też chyba wybrałabym szaloną przygodę, w końcu podczas niej mógłby się zdarzyć jakiś romantyczny moment, a po jednej randce nic nie wiadomo, więc zdecydowanie wolałabym właśnie przygodę! Chociaz wybranie jednego męża książkowego byłoby strasznym przeżyciem.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) Czas Żniw wymiata :D i nie mogę się doczekać kolejnych części ;) ciekawe tylko jak się rozwiąże kwestia z okładkami :/ gdybym mogła, to założyłabym harem moich książkowych mężów, ni jak nie można wybrać tylko tego jednego, kiedy w sercu jest ich taak wielu :( a podczas przygody chłopaka mogłabym lepiej poznać, czy faktycznie jest taki idealny :p i właśnie podczas przygód może się zdarzyć wiele, nawet romantycznego :D

      Usuń
  6. Super odpowiedzi, szczególnie podoba mi się ta na przedostatnie pytanie ;)
    A który serial o Sherlocku oglądasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sherlock :D z Benedictem Cumberbath'em w roli głównej :D odcinki trwają po 1,5 godziny ale sezon zawiera w sobie 3 odcinki, i tak trwam caaałkiem długo w oczekiwaniu na czwarty sezon ;) polecam baardzo jeśli jeszcze nie widziałaś ^_^ nie zapominaj, że te odpowiedzi to zasługa twojej nominacji <3

      Usuń
    2. Widziałam kiedyś, ale bardziej mnie wciągnęło Elementary :p

      Usuń
    3. Nie słyszałam o tym tytule jeszcze ;) i chyba sprawdzę, chociaż i tak mam zaczęte tyle seriali a nie mam czasu lub chęci ich oglądać :p a o czym to? ;)

      Usuń
  7. Dziękuję za nominację. Jest mi niezmiernie miło. Obecnie jestem na wakacjach z rodziną, ale jak tylko wrócę zasiądę do odpowiedzi na Twoje pytania. Darmowe książki bez ograniczeń i wylegiwanie się pod kocykiem z książką ... mhm ... marzenie. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli czytasz tego posta, i jeżeli spodobał ci się on - będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza [zgodnie z zasadami netykiety]. To niesamowicie motywuje ;)
I dziękuję, że dotarłeś (-aś) aż tutaj :)

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.