"Chodź pomaluj mój świat..." - O kolorowankach - dlaczego warto kolorować? | przemyślenia #2

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)


Dziś zapraszam na post o moich przemyślankach odnośnie różnistych kolorowanek dla dorosłych. Być może skusicie się również na taką formę rozładowania stresów czy dla zabicia czasu. Do dzieła!

Czym jest kolorowanka chyba nikomu nie muszę tłumaczyć. Masz obrazek a twoim zadaniem jest go jak najładniej udekorować, pokolorować - nie wychodząc przy tym za linię. Kolorowanki kojarzone są przez wszystkich głównie z dziećmi, z dzieciństwem, bo któż jako dziecko nie spędzał tak wolnego czasu? Ostatnio całkiem sporo powstało takich kolorowanek, ale w wersji dla dorosłych. I nie, nie ma w tych kolorowankach obrazów brutalnych czy nakierowanych na sfery seksualne, gdyż sformułowanie dla dorosłych głównie się z taką formą wszystkim kojarzy. Bo chyba się nie mylę? Poprawcie mnie jeżeli tak. Jednak ten zwrot tyczy się sprawy zupełnie innej. W kolorowankach dla dorosłych są tylko trudniejsze wzory. A jakie - to już zależy od was i waszych potrzeb.

Obecnie na rynku jest masa Kolorowanek dla dorosłych. Mamy możliwość kolorowania ogrodów, ogrodów botanicznych, zwierzątek, mandali, bazgrołek czy też zabytków. Można w nich przebierać do woli. Istnieją takie, gdzie aby przekonać się co przedstawia dana kolorowanka, musimy...ją pokolorować. Moim zdaniem takie są jednymi z ciekawszych. Bowiem kolorowanki, jak się zdaje, nie mogą się zanadto od siebie różnić, a tu takie zaskoczenie. Możemy też kolorować...ponumerowane trójkąty lub inne kształty. Twórcy kolorowanek wciąż prześcigają się w pomysłach. Wciąż czekam na kolejne, coraz to ciekawsze książki do kolorowania. Bo jest to świetna zabawa.


Nie przejmuj się tym, że inni, tacy poważni ludzie biegający po mieście za Pokemonami, uznają Cię za osobę nieco dziecinną. Nie należy zwracać na to uwagi. Nie powiem, że ja nie natknęłam się na te uśmieszki na twarzach innych ludzi widzących to, że koloruję. Nieważne. Ważne jest to, abyście dobrze się bawili przy takiej formie spędzania czasu, aby spełniła oczekiwania. Jeśli chcecie, aby czas szybciej zleciał, gdy jesteście zdenerwowani i chcecie jakoś ochłonąć lub gdy po prostu masz ochotę pokolorować - każdy powód jest dobry aby sięgnąć po kredki i książkę z obrazkami do pokolorowania. Koloruj do woli, to twoja sprawa czy róże na szablonie przyozdobisz czerwienią, błękitem czy czernią.

Potrzebujesz powodu do kolorowania? Oto kilka z nich:

  • chcesz, by nudny wykład, na którym musisz być, szybciej minął, 
  • nie chcesz zasnąć, bo na coś czekasz,
  • chcesz się odprężyć (lub nieco zestresować :p)
  • chcesz uspokoić skołatane nerwy,
  • chcesz o czymś pomyśleć
  • szukasz zajęcia, które pozwoli ci się skupić podczas słuchania audiobook'a
  • nie chcesz myśleć o sprawach, które cię nurtują, drażnią, denerwują
  • chcesz poczuć się jak przedszkolak
Choć uważam, że wcale nie potrzebujesz powodu, aby zacząć swoją przygodę z kolorowaniem. Jednak jeśli tak, to kilka wypisałam wyżej. Może ktoś skorzysta.

Moja przygoda zaczęła się dość niewinnie. Nie czytałam o żadnych właściwościach związanych z kolorowaniem, może jakiś jeden wpis i tyle. A gdy w styczniu nadarzyła się okazja, bo dostałam kod rabatowy na wszystkie książki w ramach akcji Mikołaj Znaku, gdzie na stronie www.znak.com.pl postanowiłam zamówić sobie książkę oraz dwie książki do kolorowania. I muszę przyznać jedno - to jest jedna z lepszych inwestycji, jakie podjęłam. Prawdopodobnie odpowiedź na pytanie:- "Dlaczego tak uważasz?" - już padła. W moim przypadku jest to jedna z metod relaksacyjnych. Skupiam się na kolorowaniu i na tym, by nie wyjść za linię. Dobieram wzór i kolory. Wszystko jest moją indywidualną sprawą i nie ma odgórnego nakazu, by pokolorować to w taki czy inny sposób. 

Argumentem przemawiającym za kupnem kolorowanek jest też fakt, że wystarczą na długi czas. Mam dwie kolorowanki, jedna ma około 96 stron, a druga pewnie 160. Zostało mi jeszcze bardzo dużo wzorów do pokolorowania. Bo mi średnio pokolorowanie jednej karty zajmuje około 3 godziny. Więc czeka mnie jeszcze wiele mile spędzonego czasu z kredkami. Ponadto każdy może wybrać coś dla siebie, przeróżne wzory, mnóstwo kombinacji. Duży wybór znajdziecie w każdej księgarni internetowej. Serdecznie polecam.

Opowiedzcie mi w komentarzach czy wy również kolorujecie. I jaką książkę do kolorowania posiadacie. Napiszcie, jak je oceniacie i jak wam się kolorowanie podoba. Jeśli chcecie mi jakąś kolorowankę polecić,to serdecznie zalecam, nie krępujcie się. A teraz życzę wam zaczytanej niedzieli :) 
Udostępnij ten wpis

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jeżeli czytasz tego posta, i jeżeli spodobał ci się on - będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza [zgodnie z zasadami netykiety]. To niesamowicie motywuje ;)
I dziękuję, że dotarłeś (-aś) aż tutaj :)

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.