Co to ma być? Ten...Bookathon?

Witam serdecznie każdego mola książkowego, który postanowił tu zagościć!


Dziś powiemy sobie słów kilka na pewien temat, o którym już co nieco wspomniałam w poście o moich czerwcowych zakupach. Post zapowiedziany...Mowa dziś będzie o Bookathonie - czyli co to jest, jak się to odbywa i co ma na celu. Być może uda mi się Cię zachęcić do udziału ;) Więc bez zbędnego paplania, przejdźmy do rzeczy.



Co to jest ten Bookathon?


Zacznijmy od początku. BookAThon jest to maraton czytelniczy, gdzie podczas tygodnia mamy 7 czytelniczych wyzwań. I czytamy. Bo czytanie jest obłędne. W tym roku zostały już ogłoszone wszystkie czytelnicze wyzwania przez nasze organizatorki czyli Ewelinę Mierzwińską, którą możecie znać z bloga czy vloga pod tą samą nazwą oraz Anitę Boharewicz dobrze wszystkim znaną z kanału Book Reviews by Anita na youtube.

Na czym to polega? Jak to wygląda?


A więc, tak jak wcześniej wspomniałam, podczas tygodniowego czytelniczego maratonu mamy do czynienia z siedmioma różnymi wyzwaniami. Jednak nie musisz w tym czasie przeczytać 7 różnych książek. Wręcz przeciwnie, jeśli jeden tytuł pasuje ci do kilku wyzwań, to możesz tę jedną książkę poczytać dłużej.

A co mi da udział w tym?


Udział w BookAThonie jest przede wszystkim doskonałą zabawą czytelniczą. Czytasz książki pasujące do wyzwań, ale masz też świadomość tego, że nie jesteś w tym wszystkim osamotniony(-a). Przede wszystkim dlatego, że w tym czasie łączy się całkiem spora czytelnicza społeczność, wspiera się nawzajem w wypełnianiu poszczególnych zadań i to jest w tym wszystkim najcudowniejsze. Bo są setki ludzi takich jak ty, kochających czytać i zupełnie się tego nie krępujący. Społeczność, która z pewnością doda ci otuchy, jeśli masz swego rodzaju opory czytelnicze, zmotywuje.

A jeśli wyzwanie mi nie pasuje?


Wyzwania i podejście do nich są całkiem elastyczne i nie trzeba trzymać się ich sztywno. Jeśli danego dnia nie masz ochoty na książkę, czy nie wiesz, jaką książkę dopasować do wyzwania, lub też jeśli nie masz czasu, to nic się zupełnie nie stało, świat się nie zawali. Tak naprawdę chodzi tylko o to aby dobrze się bawić, by czytać. Możesz również wybrać takie książki, które będą pasowały do kilku wyzwań, reguły tak naprawdę nie są sztywne.

Kiedy to się odbędzie? I gdzie?


W tej edycji, letniej zaczyna się 4 lipca i trwa do 10 lipca 2016 roku.  Miejsce zależy tylko i wyłącznie od tego gdzie jesteś. No i tego, gdzie są książki, które w tym czasie zamierzasz przeczytać ;)

To jakie są wyzwania najbliższej edycji Bookathonu?



 


I.Wakacje z duchami
II.Dokończenie lub rozpoczęcie serii
III. Autor o twoim imieniu lub inicjałach
IV. Lato z kryminałem
V.Książka z zawodem
VI. Wakacyjna miłość
VII.Przeczytaj 1500 stron
fot. Ewelina Mierzwińska

A jakie są moje tytuły podporządkowane do wyzwań?


Jestem prawie gotowa do Bookathonu. To będzie mój pierwszy udział w tym wydarzeniu i już się nie potrafię doczekać. Chciałabym też zachęcić i Ciebie do udziału w tym wydarzeniu. Nie potrzeba w sumie do tego żadnej deklaracji ani nic z tych rzeczy, ale miło by mi było, gdybyś za moją namową się zdecydował na udział w takim wydarzeniu. 

No cóż, póki co nie mam żadnej powieści, która mogłaby pasować wyzwania nr 6, ale może do 4 lipca coś wykombinuję. Więc moje książki przeznaczone na Bookathon do każdego wyzwania - oprócz 6 prezentują się tak:




WAKACJE Z DUCHAMI

"Księga cmentarna" Neil Gaiman

DOKOŃCZENIE LUB ROZPOCZĘCIE SERII

"Cienie ziemi" Beth Revis
[nadszedł czas aby w końcu zakończyć tę serię] 

AUTOR O TWOIM IMIENIU LUB INICJAŁACH

"Dopóki nie zgasną gwiazdy" Piotr Patykiewicz
[to są również moje inicjały]

LATO Z KRYMINAŁEM

"Ekspozycja" Remigiusz Mróz

KSIĄŻKA Z TWOIM ZAWODEM

"Mechaniczny anioł" Cassandra Clare
[bo chciałabym zostać Nocnym Łowcą]

WAKACYJNA MIŁOŚĆ - ???

PRZECZYTAJ 1500 STRON - 1991




    Nie wiem, czy uda mi się zrealizować te wszystkie wyzwania w pełni. Prawdopodobnie nie, ale będzie to dla mnie doskonała zabawa i niezapomniane wydarzenie, które z pewnością będę chciała powtarzać. Na Facebooku grupy lub na Instagramie można dzielić się relacją z udziału w Bookathonie oznaczając zdjęcia #bookathonpl, czy też oznaczając organizatorki całego przedsięwzięcia. 

    Napisz w komentarzu propozycję książki, jaką mogłabym przeczytać w ramach wyzwania nr 6, czyli Wakacyjna Miłość. Napisz też, czy zechcesz wziąć udział w Bookathonie, co będziesz czytać - napisz lub zostaw link do swojego bloga - bardzo chętnie o tym poczytam. 






    Udostępnij ten wpis

    Brak komentarzy :

    Prześlij komentarz

    Jeżeli czytasz tego posta, i jeżeli spodobał ci się on - będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza [zgodnie z zasadami netykiety]. To niesamowicie motywuje ;)
    I dziękuję, że dotarłeś (-aś) aż tutaj :)

    Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.